Lärarhandledning

Vårt arbete är fortfarande ett pågående projekt och vi vill gärna höra av er! Berätta för oss om ni har tankar, idéer, frågor eller annan feedback! Ni hittar våra kontaktuppgifter under Om oss

Material att ladda ner
Här finns allt material att skriva ut, du kan välja att skriva ut allt material eller enstaka sidor. Här finns också ett material som innehåller instruktioner kring hur man använder en QR-kod. Denna instruktion kan vara bra att skicka med barnen hem så deras vårdnadshavare kan översätta materialet via en Ipad eller telefon.

Lärarhandledning
Här kan du ladda ner och skriva ut vår Lärarhandledning. Hemsidans och lärarhandledningens bilder är illustrerade av Frida Andersson.

Utskriftsversion av hemsidan
På varje sida hittar du en print ikon, uppe till höger. Du kan skriva ut hemsidans texter på det språket du önskar, T.ex. om du vill lämna ut en text som läsläxa till barnen eller information till föräldrarna. Skriv gärna ut QR-bilden längst ner på den här sidan och skicka med utskriften, så kommer barn och föräldrar lätt in på hemsidan.

Läseböcker
Här hittar du våra fina läseböcker som vi fått illustrerade av Tova Jarlgren och Caroline Brofall Johannesén och skrivna av våra elever på Västra Berga skola. Böckerna kan du ladda ner och skriva ut genom att trycka på varje pdf. Tips! Skriv ut i liggande format.

Framsidan till läseboken "Bråket" lättläst version. Med två barn som leker på skolgården.Lättläst Bråket.pdf Framsidan till läseboken "Språket" lättläst version. Med två barn som leker på skolgården.Lättläst Språket.pdf Framsidan till läseboken "Tandläkaren" lättläst version. Med två barn som leker på skolgården.Lättläst Tandläkaren.pdf

QR-koder

För att kunna läsa på ditt språk

När du läst med ditt barn kanske du känner att du skulle vilja läsa mer men gärna på ditt eget språk. Vi har därför utrustat vår små böcker med QR-koder som tar dig till vår hemsida.

QR-koderna skannar du med en app eller kameran i din mobil. Vissa mobiler har det inbyggt i kameran men till vissa mobiler laddar du ner en app. Det finns gratis där du laddar ner dina appar.

QR-koden tar dig till vår hemsida där du kan välja språk och se på film.

Bild med text som förklarar hur man scannar en QR-kod.
Tips! Spara och skriv ut denna bild. Skicka med tillsammans med läseböckerna och annat material från sidan.