Mitt samtal

Att ha ett utvecklingssamtal

• Vi träffas varje termin för att prata om hur det går för dig i skolan.
  • Då är det viktigt att dina föräldrar först anmäler sig till ett samtal. Din lärare kommer att ge olika tider att välja på.
  • Vanligast är att din lärare vill att föräldrarna anmäler sig på Unikum, annars får de ett papper med olika tider. Dina föräldrar måste boka en tid och låta din lärare veta tiden.
  • Innan samtalet ska du och dina föräldrar tänka igenom vad ni ska ta upp på samtalet.
  • Din lärare kommer att berätta hur det går för dig och du kommer att få berätta hur du tycker det går. Kanske du får hålla i samtalet också och vara samtalsledare.
  • Tillsammans sätter ni upp mål som du ska nå framöver, så att du klarar av det som krävs i skolan. Kanske behöver du arbeta extra hemma också för att nå dina mål.
  • Det är viktigt att dina föräldrar vet målen, så att de kan stötta dig i ditt arbete. Du vill ju bli så bra som du bara kan.