När jag är sjuk

Krya på dig och kom tillbaka så fort du mår bra, vi saknar dig!

• Du får bara vara hemma om du är sjuk.
  • Det är viktigt att du inte stannar hemma för att någon annan i familjen är sjuk.
  • Din mamma eller pappa måste ha en app Unikum familj, där de fyller i om du är hemma. De måste anmäla varje dag då du är borta. Vi i skolan kan hjälpa dina föräldrar om de inte vet hur de ska göra. De måste sjukanmäla varje dag.

Till Iphone –  Unikum i App Store
    Till Android – Unikum i Google Play

På vissa skolor kan man ringa och göra sjukanmälan, kolla med din skola vad som gäller.
  • I vår skola är det skolplikt, kan man vara i skolan måste man vara i skolan. Man får inte vara borta för många dagar. Det är här du lär dig det du kommer behöva i framtiden.
  • En vuxen där hemma eller du själv kan kontakta din lärare om vad du missar när du är sjuk. Du kan då få uppgifter från skolan att göra när du mår bättre. Vi hjälper dig så klart!